lördag, juli 08, 2006

Utställningen i Alfta

Jag och Sebastian är ganska nyligen hemkomna från den nationella utställningen i Alfta idag. Med oss hade vi Smilla och Diva som jag gjorde en "sista-minuten-tvätt" på sent igår kväll efter tre timmars gräsklippning. Himlar vad gröna tassar de hade! Klorna klipper jag alltid en gång i veckan (vanligtvis på onsdagar) så nu rundade jag bara av dem lite med en nagelfil.

Smilla debuterade som junior, precis tio månader gammal, och hon vann sin klass med Ck! Kritiken har jag skrivit på nyhetssidan. Diva fick en etta i sin debut i unghundsklass och blev placerad som reserv. I uppfödargruppen deltog hon också och gruppen kom tvåa med Hp. Övriga resultat har jag tyvärr inte i minnet. Det är svårt att deltaga själv och samtidigt komma ihåg andras resultat. De hundar jag såg var i alla fall fina! Divas mamma (som fick Ck) och några av hennes syskon var med, och de verkade lika mysiga som Diva.

Dagen blev alltså lyckad, och jag tycker att domaren gjorde ett jättebra jobb som beskrev varje hund så noggrant - trots värmen!

Nästa utställning för vår del blir i Jämtland i augusti.