söndag, augusti 29, 2010

Indra with the IG puppies 4 weeks old












Valparna är otroligt framåt och glada av sig! De har utvecklats enormt mycket under den senaste veckan, och nu springer de omkring och busar med allt och alla.
Själva har vi varit i "köptagen". Patrick köpte ju en s.k. "Springer" till mig för någon vecka sedan, så vi har passat på att cykla med Indra och whippetarna när vädret varit skapligt. Annars har jag haft dem i koppel, vilket fungerat bra men är krångligare när jag dessutom har Indra i barnstolen att tänka på. Vi cyklar oftast ett par kilometer innan vi släpper lös hundarna så de får springa fritt längs en ridväg, och sedan har vi dem kopplade den sista biten också. Allt som allt blir det ungefär en timmes cykling per gång; vi cyklar dock inte fort.
Sedan köpte Patrick en ny bärbar dator till mig (plus en trådlös färgskrivare) så Philip har fått min "gamla" bärbara dator (som förvisso bara är 1 år och 8 månader gammal, men för en dator räknas det nog som gammalt). Både Philip och jag är väldigt glada över våra datorer!
Till sist har vi fått hem vår nya husvagn! Vi hade beställt den redan tidigare och väntade bara på att den skulle göras i ordning för hämtning (grejor som skulle monteras osv eftersom den är ny och det är en hel del extrautrustning på den). Det är en Hobby Excellent med Prestigeinredning. Den känns otroligt lyxig, särskilt med tanke på att vår gamla var av årsmodell 1990, och det har hänt hur mycket som helst under den här tiden när det gäller husvagnar.
En bra vecka, med andra ord - om man bortser från att vi åkt på en rejäl höstförkylning ... Skolorna har ju börjat ... Själv är jag mentor i en Maskinföraretta det här året, så vi mentorer har haft fullt upp med deras introduktion. Ett härligt gäng verkar det vara!