lördag, januari 07, 2006

En dag som alla andra

Detta innebär att massor av saker händer, men kanske inget särskilt att skriva om, egentligen. På förmiddagen var Felix på bandyskolan i Vetlanda. Jag och Patrick passade på att träna på gymmet. Eftermiddagen tillbringade Sebastian, Simon och Felix i en av slalombackarna. Hundarna fick busa en stund på gårdsplanen, och sedan tog jag med mig Diva och Alva på en långpromenad. Den höll på att få ett abrupt slut, för hundarna gick lite väl långt ut på den tunna isen på ån och då brast den under Alva. Jag kallade till mig Diva, som tänkte ge Alva förstärkning, och försökte sedan locka Alva åt det håll där jag lättast skulle kunna hjälpa henne upp. Det gick dessvärre inte, men hon lyckades ändå ta sig upp själv efter kanske en halv minut, precis när jag var på väg att hoppa i efter henne. Alva ruskade bara lite på sig och såg inte ut att bry sig alltför mycket. Vi skyndade oss hem till värmen, och jag tror faktiskt inte att det ofrivilliga doppet lämnade några djupare spår i hennes medvetande. Frågan är om hon lärt sig något på kuppen? Hm, jag skulle inte tro det. Men i fortsättningen får de gå fot förbi den "roliga" isen, för jag är i alla fall en lärdom rikare.