fredag, november 24, 2006

En månad till julafton!

Snön lyser med sin frånvaro och hundarna drar med sig massor av sand och jord in i huset. Eller, ja, det följer ju med in med våra skor också, förstås. Det är svårt att få någon julstämning just nu - det är mest i varuhusen man känner av att julen nalkas.

Det var någon som undrade vad det är för fel med att bo i en lägenhet i Bräcke. Tja, mig veterligen har jag aldrig påstått att det är det ... Man måste vara noggrann med vad man läser! Däremot kan man ju tänka sig att det är svårt att bedriva hästuppfödning där ... Sedan har jag massor av andra åsikter också i detta ämne, men dem ventilerar jag bara med människor jag känner och tycker om. Vad jag egentligen tycker om hela den här soppan kan ni nog räkna ut =) Veckans skratt fick vi tidigare i veckan när det gällde historien om snöslungan som tydligen skulle vinterförvaras i Jämtland ... Ja, för det är ju synd att använda en snöslunga på vintern! Hihi!