måndag, november 06, 2006

När naturen får bestämma ...

så kan resultatet bli till exempel så här. Ni skulle ha sett så vackert det var i verkligheten, men ljuset blev inte detsamma på bilderna.
Varje grässtrå har bäddats in i en egen istapp längs hela strandlinjen.
Lustigt, eller hur?
Och till sist: vår älskade Diva.
Det har blivit vass skare på snön idag, så jag vågade inte ta med mig hundarna ut i skogen. Jag tycker att det är bra om hundarna blir lite lagom härdade när det gäller underlaget - men det finns ju gränser! I stället verkade jag Diskett och Lightning. De går fortfarande i samma hage och det går jättebra. Han har en väldig respekt för henne - och det förstår jag också med tanke på skillnaden i ålder och storlek. Ibland kollar han ifall hon möjligtvis kan vara brunstig och hon är så tydlig med sitt NEJ! att det bara inte kan misstolkas. Jag hoppas verkligen att det blir ett fint föl. Jag har redan bestämt vad det ska heta ... Det kommer att födas tidigt i vår, men det går ännu inte att se några tecken på att Diskett är dräktig - förutom att hon inte brunstat på hela sommaren, förstås.
Vi har bestämt oss för att sälja Skylines hingstföl, Skyborne Love Story, om vi får tag i en bra köpare. Han har alla förutsättningar för att bli en jättefin rid- och körponny. Kanske något för den som vill tävla i körning? Maila mig gärna så skickar jag bilder på honom: ursulaandersson@hotmail.com