söndag, juli 27, 2008

Trettio grader

För ovanlighetens skull, för att vara här, har alltså temperaturen kommit upp i trettio plusgrader. Vi tränade på gymmet på eftermiddagen, och efter det tog jag med mig alla hundarna ut i skogen på en tvåtimmars skogspromenad medan Patrick tog barnen med sig ner till sjön (vi badade på förmiddagen också). Jag gick Gimåleden, och precis när jag vände hörde jag hur åskan började rulla någonstans ganska långt bort. Sedan har vi hört den på avstånd ända sedan dess, men hittills har den inte kommit ända hit, och det har inte börjat regna heller. Det skulle inte skada med en temperatursänkning inför natten! Är det någon som tror att hundarna blev trötta av promenaden i värmen? I så fall tror den personen fel ... Den enda som blev lite matt var jag.

Egentligen behöver inte valpar gå på så långa promenader, och jag undviker att ta med dem när jag ska gå längre än fyra-fem kilometer, men någon gång ibland skadar ju inte. Dessutom är jag övertygad om att koppelpromenader är jobbigare (eftersom de är tråkigare) för valpar än promenader där de är lösa i skogen och får skutta fram och leka som de själva vill.

Förresten verkar renen vara kvar, och han är definitivt inte ensam, för det var en himla massa renskit på vissa ställen längs stigen.