tisdag, juni 22, 2010

Både jag och Simon har varit i Norge ...

Förra veckan var både jag och Simon i vackra Trondheim, men medan jag "bara" var där med mina kolleger och hade det allmänt bra i några dagar (vi gjorde bl.a. studiebesök på en skola) så spelade Simon fotboll. Både han och hans lag (ÖFK) gjorde bra ifrån sig. För er som är fotbollsintresserade finns ett matchreferat att läsa här:
www.ranheimfotball.no/n290/Overkjort-av-internasjonal-motstand
Det är Simon som är målvakt (keeper) och har orange tröja på den övre bilden. Imorgon ska han träna med distriktslaget inför Halmstad, dit alla distrikt skickar sina bästa spelare. Vi är så stolta över honom!!! Han håller på att ta AM-körkort också (45-moppe), och ska snart göra teoriprovet, som i grunden är samma prov som man får göra för B-körkort, plus en del extra frågor för just mopeddelen. Det är med andra ord mycket svårare nu att ta mopedkörkort, och mycket dyrare också. Fast jag tycker att det är bra att mopedungdomarna vet vilka regler man måste rätta sig efter när man är ute längs vägarna. Det är tillräckligt farligt ändå att köra moped ...

För Olivia har det gått ca 3,5 vecka sedan hon blev parad. Inga dräktighetssymptom som man kan se än så länge, även om hon har blivit lite rundare (pga mer mat; hon har väldigt lätt att bli tjock) och fått större "tuttar" (förmodligen eftersom hon nyss löpt). Vi får väl vänta och se om det är något mer än lite fett i magen! ;)

Annars har det hänt en hel del här hos oss, men mer om det vid ett annat tillfälle. Nu väntar vi på sommarvärmen!