måndag, juli 19, 2010

Play A While A Room With A View BOS in Råneå

Saga blev BIM (Bäst i motsatt kön) vid Svenska Vinthundklubbens utställning i Råneå i lördags! Hon fick samtidigt sitt första cert. (Och jo, jag ser att jag inte ställt hennes bakben helt korrekt.) Det var 40 anmälda whippetar.

Jag och Saga, domaren Bitte Ahrens, Italien (Sobers) samt Mia Westerlund som visade Höglias Trollbunden .
Foton: Susanne Holst, Umeå. (Tack så jättemycket!)

Jag är så otroligt glad över att Bitte tyckte om Saga! Inte bara för att Saga därmed fick ett cert, utan även för att jag tycker att Bitte är en så bra domare. Jag har ställt ut andra whippetar för henne två gånger tidigare och har stor respekt för hennes åsikter. Som grädde på moset fick även Skyborne So What CK med strålande kritik, och blev andra bästa unghund. (Eventuellt lägger jag ut kritiken senare.) "Thure" ägs av Densie Johansson, Vännäs. Dessutom blev Hermione BIR-valp och BIS-2! Se tidigare inlägg.

Utställningen var för övrigt välarrangerad och jag kan varmt rekommendera denna utställning trots att den ligger ovanför Luleå (med andra ord långt bort för alla "sörlänningar"; själv hade jag bara 65 mil dit ...).