lördag, januari 28, 2006

Sexblogg?

Patrick tycker att det är så tråkigt att jag bara skriver om hästar och hundar hela tiden på min blogg. Istället borde jag ”hotta upp” den genom att även skriva om saker som inte bara hund- och hästintresserade är intresserade att läsa om, som sex, till exempel, föreslog han häromdagen (alltså ”Frökens sexblogg”, eller något liknande, eftersom det är sex som är inne nu). Nu har jag gått och funderat ett tag på det han sa, och jag har därmed också tvingats att konfrontera mina egna fördomar. Vilka människor är det egentligen som skriver och/eller läser sexbloggar? Min första tanke var att det är främst ensamstående yngre eller äldre män som läser dem, och de i sin tur hoppas att bloggarna är skrivna av yngre, ensamstående och sextörstande kvinnor. Eller är det kanske samma människor som skriver dem som även läser dem? Eller … är det helt vanliga män och kvinnor i alla åldrar, förutsatt lite datorkunskap då i och för sig, som tycker att det är intressant att jämföra sitt eget sexliv med andras? Och är det verkligen sanningen man får läsa? Jag har inte läst någon sexblogg (än), så jag vet faktiskt inte vad folk skriver om heller, ärligt talat. Har ni sett tv-programmet ”Sex Inspectors”? Det har inte jag gjort, men mina elever håller mig informerad om de olika avsnitten. Det känns som om det är en vidareutveckling av dokusåpor av typen ”Big Brother” och ”Paradise Hotel”. Den nya sortens porrfilm, helt enkelt. Och folk tittar ju faktiskt! Går de sedan ut och går kvällsrundan med sina utställningschampions, för att slutligen ägna en stund åt att titta runt på folks hemsidor och bloggar innan de, utmattade, stupar i säng bredvid sin fru eller man och somnar? Eller är det bara ungdomar i åldrarna 13-22 år, utan några särskilda intressen (såsom hundar eller hästar), som både tittar på dokusåpor och läser sexbloggar? Tar de i så fall med sig sina vanor när de blir äldre, eller skaffar de sig andra intressen ungefär samtidigt som de skaffar sig en partner och slutar använda ”fjortisspråk” såsom ”stjärna ler stjärna”, lol (laughing out loud) etc.? Hm, jag undrar det, jag. Tillbaka till ämnet: Förvisso tror jag att fler skulle läsa min blogg om jag lade ut andra bilder på den och skrev om mer privata saker, men läsarna skulle nog vara andra människor än de jag tror läser den nu, och jag tror inte att det skulle bidra till så mycket positivt för vår verksamhet. Någon annan där ute som vågar prova?! (Vår hemsida hittar ni på www.skyborne.tk men där finns inga nakenbilder, om ni undrar. Jag vill gärna behålla mitt jobb också …)