måndag, november 20, 2006

Någon som vill höra lite skvaller?

Jag tycker inte om skvaller, men detta känner jag att jag måste berätta: Trollet Avalonia (som hon kallar sig själv) har flyttat till en lägenhet i Bräcke! Så ni som undrar varför hon inte skriver sina vanliga elakheter på sin blogg vet härmed orsaken. Datorn är väl inte inkopplad än ...

Förutom det är allt bra här. Jarrah börjar bli accepterad av de andra hästarna, trots att Music och Melody raskt utsåg sig själva till torpeder och höll honom på avstånd från de andra hästarna under de första dagarna. Jag har spritt ut höet i flera högar så att han ska få äta i lugn och ro, och fölen verkar tycka att det är spännande med en nygammal bekantskap så de har börjat hänga ihop med honom nu. De tillbringade ju en stor del av sommaren tillsammans också och känner säkert igen varandra. Jag har fortfarande inte hunnit ta några kort på Jarrah, men det kommer så småningom!

Snön är nästan helt borta och har lämnat stora isfläckar efter sig. Trist, men det är väl som det brukar vara. Några större snömängder blir det sällan före jul - åtminstone inte något som blir liggande hela vintern.