söndag, november 26, 2006

Efter regn kommer sol =)

I helgen har vi haft fullt upp, så någon vila har det inte blivit precis. Det har varit grått och regnigt i några dagar också, men idag tvingade äntligen solen undan molnen och det var så himla skönt att vara ute och gå i skogen med hundarna ... Vi har ovanligt varmt för årstiden: fem plusgrader och ljumma vindar.

Idag spelade Simon tre hockeymatcher, och jag och Patrick "jobbade" i cafeterian i ett par timmar mitt på dagen. Ja, vad gör man väl inte för sina barn ... Patrick hade dessutom jobbat natt. Simons lag vann förresten alla matcherna, och det var förstås roligt.

Smillas godkända anlagsprov är nu utlagt på SKK:s hunddata. Lite orolig var jag allt för att det inte skulle dyka upp någon gång ... Det är synd att det inte är några prov här uppe nu under vintern. Det känns som om det är evigheter till våren.

Alvas uppfödare har varit en sväng till Danmark och ställt ut Alvas brorsdotter (m.a.o. Smillas kusin) Sommarhagens Frostic Queen. Hon blev BT-3 och fick jättefin kritik! Grattis Maria och "Fendi"!

Jag har redan börjat titta efter vilka utställningar vi kan tänkas åka på nästa år. Sedan gäller det att få tid och möjlighet för MH, viltspår och lure coursing också ... Det ska tydligen finnas "nattviltspår" också i Sundsvallstrakten. Kanske något för mig ... Om jag lyckas hålla mig vaken! ;)