fredag, maj 07, 2010

Indras första cykel

Det var en mycket lycklig Indra som fick ta hem sin alldeles första egna cykel idag! Hon kunde cykla på en gång eftersom hon har tränat på sin trehjuling, men det är ju lite trixigt ändå i och med att det skiljer en del i storlek mellan en trehjuling och en cykel. Nu ligger hon och sover med cykeln bredvid sängen ...

Den senaste veckan har jag varit superförkyld. Jobbigt, särskilt med tanke på att vi har genomfört de nationella proven i både svenska och engelska under de senaste två veckorna så jag har en massa rättning framför mig, och både jag och eleverna vill få reda på resultaten så fort som möjligt. Jag har rättat alla uppsatser redan, för det är de som är svårast att betygsätta. Hör- och läsförståelsen har jag bara påbörjat.

Hundarna är nöjda och glada över att långpromenaderna numera kan förläggas även längs ridvägarna, som har tinat fram helt och nu till och med är skapligt torra. Isen har gått på Storsjön; gräsmattan börjar bli lite grön (så pass att man ser att den åtminstone överlevde sin första vinter; hur den kommer att se ut framöver sommaren går inte att säga än); det är fortfarande minusgrader på nätterna; barnen börjar bli solbrända ... Ja, så allt är som det "ska" vara så här i början av maj. Det enda tråkiga är att Olivia inte har löpt än ... Jag som hade hoppats på italienarvalpar nu i sommar.