söndag, juni 15, 2008
Jag gjorde bort mig igen, men det gick bra ändå ...
Olivia fick också fin kritik och Hp samt BIR-valp och blev till sist BIS-4 (valpar 4-9 månader; vet ej hur många det var i BIS-ringen, men det var i alla fall några som inte blev placerade). Olivia visade sig jättefint i BIS-ringen, till skillnad mot hoppandet och galopperna under den första visningen ... Det var Olivias tredje BIS-placering på tre utställningar. Duktig hund!
Philip visade Olivia i barn med hund, och det gick fint tack vare köttbullen. ;)
Indra var också med (ja, inte i barn med hund, utan bara på utställningen) och båda barnen uppförde sig bra. Jag fick god hjälp av Philip med Indra och hundarna, och på slutet ryckte Therese och Mia in när Philip hade hittat ett par lekkompisar när jag skulle in i BIS-ringen. Tusen tack för hjälpen! Det är inte helt enkelt att åka själv med två småbarn och två glada valpar! Men de sov som klubbade på vägen hem, vill jag lova ...
Jag återkommer med lite mer om utställningen och kritiken senare idag eller imorgon.
lördag, maj 10, 2008
BIS 2 och BIS 4!
Kritiken blev som följer (Olivia): Nätt och feminin tikvalp, vackert huvud, bra kropp, korrekt benstomme, bra svans, rör sig bra för åldern, trevligt temperament. Hp, BIR-valp, BIS-2.
Voice: Utmärkt feminin liten fröken, vackert huvud och uttryck, vackra mörka ögon, bra kropp och benstomme och vinklar, bra överlinje, rör sig bra för åldern men rullar svansen lite väl mycket. Hp, BIR-valp, BIS-4.
Det var tio whippetar med men bara en italienare, samt en massa hundar av andra raser förstås.
Vi har även fått reda på att Nikkis utställningsdebut i Nybro också gick superbra och även han fick mycket fin kritik. Han fick Hp och blev bästa hanvalp i sin klass. Återkommer med kritiken när vi kommit hem. Vi är fortfarande kvar i Söderhamn eftersom det är lure coursingprov i morgon.
Mysigt med minisemester och dessutom härligt väder!