tisdag, mars 07, 2006

Måndagen ...

Igår veterinärbesiktigades Dio och Jewel inför flytten till sina nya hem. Valparna har haft så roligt tillsammans hela veckan. Jag är glad över att vi har just whippetar. De leker så snällt med varandra, och jag är aldrig orolig över att de ska hitta på något dumt mot vare sig hundar eller människor.

Sent på eftermiddagen gjorde vår sjuåring, Felix, illa sig. Det finns en mindre industrifastighet bakom Priscillagården, och där har det bildats istappar i olika storlekar. Felix och hans kompis tyckte att istapparna var fina och tänkte titta lite närmare på dem, men det slutade med att en av dem föll ner på Felix. Trots att han hade mössa på sig slog istappen ett stort och fult jack i hans huvud, ungefär fyra centimeter långt och ända in till skallbenet. Fem stygn fick han sys med, och dessutom blev han så himla rädd på grund av smärtan och allt blod. Det var så synd om honom ...

Jag hann pröva på curling också igår. Det svåra var förstås att lyckas få stenen att stanna innanför ringarna - antingen puttade man för hårt eller för löst. Att bowla är lätt i jämförelse. Men jag håller mig nog till styrketräning ändå ... Då slipper man i alla fall frysa om fötterna.