onsdag, mars 15, 2006

Problem med datorn ...

För några dagar sedan installerade jag ett program som skulle åtgärda diverse fel på min dator. Dessvärre ändrade programmet dessutom på någon inställning, vilket gör att jag inte längre lyckas lägga ut bilder på bloggen. Så himla tråkigt! Och jag som tyckte att jag var duktig som skulle "fixa" datorn ...

Under förra veckan flyttade Jewel till Uppsala. Jewel kommer nu att kallas för Charlie, och jag håller tummarna för att allt ska gå bra med honom. På lördagen flyttade även Dio. Han bor nu i Orsa. Dio kommer att vara ensam hund i sin nya familj, men det finns två whippetar i närheten som han kan leka med emellanåt. Jag hoppas att de nya ägarna ska trivas med såväl Charlie som Dio, och jag kommer att återkomma med rapporter om hur det går för dem i fortsättningen. Det känns i alla fall som om båda två kom till bästa tänkbara hem.

På fredag ska Lightning veterinärbesiktigas för att vi ska se om han kan användas inom aveln. Det är flera personer som är intresserade av att använda honom till sina ston, bland annat för att avla fram vackra ridponnyer. Tyvärr anmälde vi inte honom till hingstpremieringen i april, men reglerna har ändrats så att det inte längre finns något krav på att hingsten ska ha godkänts på en premiering för att få avlas på. Däremot ska hingsten naturligtvis vara frisk och inte ha några nedärvningsbara "defekter", och man ska ha löst betäckningslicens på hingsten innan han får börja betäcka.

På lördag är det hundutställning igen. Det blir en tidig morgon för att vi ska hinna fram till Malmö innan bedömningen börjar klockan nio. Värst blir det för Patrick som jobbar natt som ordningsvakt och kommer hem precis när vi ska åka. Jag hoppas han lyckas sova en stund i bilen medan jag kör - och jag hoppas även att jag hittar till Malmö utan kartläsare.

To be continued ...