måndag, mars 27, 2006

Tar vintern aldrig slut?

Hos oss händer inget särskilt just nu. Vintern känns oändligt lång. Det snöar idag också och det är fortfarande riktigt kallt på nätterna. Våra ston har fått konkurrens om hösilagebalen av två gamla tävlingsponnyer, båda är runt trettio år gamla (!), så nu kommer kanske Diskett och Skyline få en välbehövlig viktnedgång.

Vi köpte en cykel till Philip i helgen och han har lärt sig att cykla på den nu - men bara inomhus, än så länge. Med stödhjul behövs ju varken fart eller utrymme.

Smilla vet redan hur man ska vinna en mans hjärta. Hon använder sitt kroppspråk på ett nästan övertydligt sätt och jag kan tänka mig vad hon skulle säga om hon kunde prata: "Åh, du är min bästa husse i hela världen och jag älskar älskar älskar dig och bara dig - får jag ligga bredvid dig i soffan nu eftersom jag är så söt och snäll?". Fungerar inte det så prövar hon med nästa familjemedlem. Alltid är det någon som förbarmar sig över henne. Vi som inte skulle ha någon hund i soffan ...