tisdag, mars 02, 2010

Frisk - and I'm proud of it! ;)

För första gången i mitt liv har jag idag blivit "genomgången" av personalhälsan, vilket all fast anställd personal på min arbetsplats blivit det senaste året. Det framkom inget överraskande när det gäller mina resultat; allt var bra (ni vet, blodvärde, blodsocker, kolesterol, blodtryck etc), så mitt mål med min hälsan är bara att bibehålla mina nuvarande värden. Jag har alltid varit en frisk person, vilket jag väl kan tacka såväl gener som livsstil för. Dessutom känner jag ett visst uns av ... förakt (?) för friska personer som vill vara sjuka/sjukliga och som mer än gärna berättar om sina små (påhittade?) krämpor för att vinna någons medlidande/för att få bekräftelse eller vad det nu kan vara. Tyck synd om mig för jag är så liiiten och sjuuuk! Ja, är det något som får mig att må illa så är det just det! =)

Jag hoppas ni alla är friska och glada och njuter under stockholmarnas sportlovsvecka! De, och vi, har i varje fall vackert väder! ;)