tisdag, april 20, 2010

Igelkottarna har vaknat!

Det var flera år sedan jag såg en igelkott sist ... Det var när vi bodde i Vetlanda. Här uppe är igelkottarna inte så vanliga, så jag blev både förvånad och glad när jag såg en liten "kotte" komma travande längs vägen idag! Hundarna blev väldigt intresserade, men tappade intresset när den rullade ihop sig och låg stilla. Några bilder lyckades jag ta med min mobil; vet dock inte om jag har någon kabel för att överföra bilderna till datorn. Ska kolla senare.

Jag och whippetarna gick 9 km nu ikväll. Saga lyckades i ett obevakat ögonblick gnida kinden och halsen mot en gammal hästbajshög, så jag fick ägna en lång stund åt att tvätta bort det när vi kom hem. Whippetar ser väldigt nobla ut, men skenet bedrar emellanåt!

På lördag är det utställning i Skellefteå! :)