torsdag, december 07, 2006

Jodå, jag lever!

Jag har bara så mycket att göra nu att jag varken hinner eller orkar skriva i bloggen, trots att det finns saker att berätta om. Vi har annonserat ut Skyline och hennes föl, eftersom vi ju har sparat tre stoföl de senaste åren. Dessutom ska vi använda Skylines tvååriga hingst på stona nästa år, så vi behåller ändå hennes gener genom honom. Skyline är betäckt med Heniarth Yarra-Glen och förväntas föla i maj 2007.

Efter noggrant övervägande (och en hel del ångest!) har vi även bestämt oss för att sälja vår lilla sötnos Blaze. Patrick avslutar sin utbildning i Härnösand imorgon men ska fortsätta läsa i Östersund, så jag tycker att Blaze kommer alltför mycket i skymundan nu. Vi har ju flera unga hundar, och alla har rätt till sin beskärda del av uppmärksamhet (vilket förstås även äldre hundar har ...). Vi får väl se om rätt köpare dyker upp, annars säljer vi henne naturligtvis inte! Hon är en så himla glad och rolig hund - en riktig solstråle.

Vi har ingen snö alls, och det är i och för sig varmt ute, men det är så MÖRKT! Jag hinner inte göra någonting ute efter jobbet, bara fixa lite med hästarna i skenet av en ficklampa. Idag var vi en sväng till sjukhuset i Östersund för att få ytterligare en läkarbedömning inför Philips operation. Jag vet inte när den blir av, men någon gång under vintern, antar jag. Just nu går han runt och sjunger Blinka lilla stjärna ... Nej, nu ska jag strax hämta Simon från träningen. Bra att barnen tränar, men tusan så jobbigt det är att skjutsa!