måndag, augusti 20, 2007

Näst sista sommarlovsveckan har passerat

Det här är den sista bilden av mig som höggravid, tagen endast några enstaka dagar innan "I" föddes. Av intresse för ingen annan än mig själv - och kanske så småningom för "I" också. Nu väger jag tio kilo mindre, men jag har tappat muskler också och känner mig som sagt rätt tjock. När vi hade varit i Sundsvall och shoppat häromdagen så sa jag i bilen på vägen hem att det är så svårt att köpa kläder nu eftersom jag är så ful i allting, och då sa Philip: "Men mamma, jag tycker att du är fin". Han är så gullig!
Den här bilden är tagen med en mobiltelefon. Det är ganska precis ett år mellan bilderna.
Och här är någonting betydligt snyggare att vila ögonen på! Skyborne Love Story, som är till salu.
Råkade tyvärr luta kameran lite ... Det är inte våran hästtransport som syns i bakgrunden.
Love Story igen.

Så vad har vi gjort den gångna veckan ... Jag har verkat hovarna på alla hästarna utom Music, samt avmaskat alla hästarna. Magi (fölet) hade inte stått uppbunden i stallgången förut så han kämpade en stund för att komma loss, men sedan stod han som ett ljus och var supersnäll att verka. Dessutom har jag klippt klorna på kattungarna igen. Alla utom den röda hanen har flyttat nu: Skrållan (blå hona) bor hos Maria och Anton i Bräcke, Ozzy (svartvit hane) bor hos Jessica med familj i Sösjö, Kim (ljusröd hane) bor i Kälarne, och den sköldpaddsfärgade honan (hade ej fått något namn) bor hos Gunilla på Frösön. Den röda hanen som är kvar är tingad och ska flytta om någon vecka. Barnen leker mycket med kattungarna varje dag; det är nästan alltid minst en kattunge inne.

Den här veckan ska vi åka till Göteborg på en nöjes- och shoppingtripp. Skolorna börjar nästa vecka, så det som vi inte hittat i klädväg till barnen i Östersund och Sundsvall ska vi köpa där. Ni som mailar, ha tålamod - jag svarar så småningom. Har ni bråttom med att få svar kan ni ringa eller skicka SMS till 070-337 28 88.