tisdag, augusti 14, 2007

Veckorapport

Vi har varit på en liten semester och hälsat på släkt och vänner, gått på en djurpark, varit på tivoli och på en stor lekpark.
Felix i linbanan.
Felix och Philip.
Jag och Philip åkte linbanan tillsammans. Jag känner mig redan smal efter förlossningen men inser hur tjock jag fortfarande är när jag ser bilderna av mig själv ... Suck. Ändå gick jag "bara" upp 13 kilo under graviditeten, vilket räknas som högst normalt. Jag har tränat ett par gånger den här veckan men jag kan ju inte ta i så mycket än ...
Philip i hoppborgen.
Barnen tyckte att det var roligt att se sälarna, men allra roligast var nog björnarna.
Hm, vad har vi gjort mer ... Jo, tjuvstartat surströmmingspremiären i en mysig stuga tillsammans med släktingar med respektive. Patrick äter inte surströmming men det är ändå inte själva ätandet i sig som är det viktiga i sammanhanget utan just det att man träffas och har trevligt tillsammans. Ja, ni vet väl hur det är. Trevligt hade vi, hur som helst.
Vi hade anmält hundarna till utställningen i Skeppsvik i lördags men bestämde oss till sist för att inte delta. Nu har jag inte anmält hundarna till några fler utställningar, för det känns som om vi kommer att ha fullt upp ändå nu i höst. Det finns dessutom flera andra aktiviteter som jag ska ägna mig åt med hundarna så jag kommer ändå att hålla mig och dem sysselsatta.
Bäbisen är jättesnäll och jag tror vi har bestämt namn på henne nu. I bloggen kommer jag dock att kalla henne "I" tillsvidare. Tack alla ni som på ett eller annat sätt hört av er och gratulerat till vår lilla tjej!
Nu ikväll klippte jag Philip, för han gillade inte att alla trodde att han var storasyster ... Usch, det kändes hemskt att klippa av hans ljusa lockar. Han blev så glad över sitt nya utseende, och själv hoppas jag att jag vänjer mig snart ... Han ser ju sig själv som en stor kille nu och då kan man förstås inte ha axellångt hår. I varje fall inte om man är fyra år gammal.