Visar inlägg med etikett kittens. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kittens. Visa alla inlägg

fredag, juli 11, 2008

En blå liten missemus ...

som fortfarande inte lyckas springa ifrån Indra (fast den kanske inte vill heller)
Kan man vara sötare än så här?

Jag körde handsläpp med Jazz (2x100 m och 1x250 m) och Smilla (1x100 m) idag. Det låter inte mycket, men det ska förhoppningsvis hjälpa till att få upp speeden lite. 250 meter är väl i längsta laget, men det blir nog ingen rundbaneträning på söndag, åtminstone inte för Jazz, så jag ville att han skulle få springa en lite längre sammanhängande sträcka också. På tävling är medeldistansen ungefär 500 meter. Smilla fick inte springa mer än en gång eftersom hon ska ställas ut. De springer ju ändå tillsammans en hel del, så det är inte synd om dem ... Voice fick följa med på en koppelpromenad till Gimån. Sedan har jag klippt klorna och fixat med tänderna på allihop. Kattungarnas klor klippte jag också när jag ändå höll på. Det har jag gjort en gång i veckan sedan de var tre veckor, så det är de vana vid och ingen av dem protesterar.

måndag, juli 07, 2008

Kattungebilder och rundbaneträning (Uppdaterat på kvällen: alla kattungarna är tingade)

Cremefärgad tjej
Cremefärgad kille
Bruntigré och vit hane (?)

Jag har en annons inne på kattungarna (har ej lagt ut hemsidesadressen), och det är MASSOR som hör av sig. Jag måste ändra bilderna i annonsen, tror jag, för de flesta vill ju ha just de ungarna och de tingades på en gång. Här ovan finns ungar som inte är tingade ännu. Uppdaterat kl. 20: Alla ungarna är tingade nu.

Igår var vi på rundbanan i Midlanda hela dagen, jag, Philip, Indra, Jazz och Smilla. Jazz springer som en klocka och fick pröva på att starta i de andra startboxarna - de som används vid kortloppen. Smilla vill vända i startboxen och måste tränas mer, men hon springer bra. Det var öppet hus på banan; hur många whippetar som helst hade kommit dit med sina hussar och mattar, och det var ett flertal andra hundraser där också, inte bara vinthundar. Jag håller på med min tränarlicens, så det var därför det tog sådan tid igår. Själva hundtränandet går rätt fort. Det är ju inte som vid lure coursing, att trasan och linan måste dras tillbaka igen, utan den går runt av sig själv.

Licensböckerna är ordnade också, och hundarna mättes till 47,5 cm (Smilla) och 53 cm (tror jag det var; Jazz).

torsdag, juli 03, 2008

Sol och sand och (katt)ungar

Indra älskar kattungarna, särskilt de långhåriga, för de är av någon anledning speciellt långsamma och extra tama.
De tycker om att hon kramar dem och försöker inte sticka därifrån.


Stirr! =)

Dagen har, precis som rubriken säger, bestått av sol och sand, barn och bad. Hundarna har fått vila med undantag av utevistelse (alla), bad nere vid sjön (Jazz och Voice) och ett handsläpp (Jazz). Smillas lilla sår har läkt och ser jättefint ut, men i och med att det sitter på en trampdyna är det i princip total vila som gäller så att det hinner bli helt bra innan hon får springa mer än korta stunder på gräsmattan.

onsdag, juni 18, 2008

Kattungar

Kattungarna är vansinnigt söta och roliga. Detta är en blåtigré hona, förmodligen långhårig.
En bild tagen häromdagen. Varken Indra eller kattungarna har några förutfattade meningar om hur kattungar ska hållas. Men det har jag, och därför får hon inte hålla i dem själv. Vi "räddade" kattungen ögonblicket efter att jag tog bilden. Jag vet att bron måste bytas, men vi fick inte det när vi frågade för två år sedan, och nu vill vi inte heller. Indra är för övrigt fortfarande sjuk, den stackaren, så idag har vi bara tagit det lugnt och varit ute och promenerat.