måndag, juli 07, 2008

Kattungebilder och rundbaneträning (Uppdaterat på kvällen: alla kattungarna är tingade)

Cremefärgad tjej
Cremefärgad kille
Bruntigré och vit hane (?)

Jag har en annons inne på kattungarna (har ej lagt ut hemsidesadressen), och det är MASSOR som hör av sig. Jag måste ändra bilderna i annonsen, tror jag, för de flesta vill ju ha just de ungarna och de tingades på en gång. Här ovan finns ungar som inte är tingade ännu. Uppdaterat kl. 20: Alla ungarna är tingade nu.

Igår var vi på rundbanan i Midlanda hela dagen, jag, Philip, Indra, Jazz och Smilla. Jazz springer som en klocka och fick pröva på att starta i de andra startboxarna - de som används vid kortloppen. Smilla vill vända i startboxen och måste tränas mer, men hon springer bra. Det var öppet hus på banan; hur många whippetar som helst hade kommit dit med sina hussar och mattar, och det var ett flertal andra hundraser där också, inte bara vinthundar. Jag håller på med min tränarlicens, så det var därför det tog sådan tid igår. Själva hundtränandet går rätt fort. Det är ju inte som vid lure coursing, att trasan och linan måste dras tillbaka igen, utan den går runt av sig själv.

Licensböckerna är ordnade också, och hundarna mättes till 47,5 cm (Smilla) och 53 cm (tror jag det var; Jazz).