lördag, september 29, 2007

Fyrhjuling

Igår kväll fick vi äntligen "ändan ur" och köpte en fyrhjuling till Philip. Stor glädje! Det är en ny 90 cc; kommer inte ihåg märket ... Den är i alla fall svart och går bra - så bra att Patrick var tvungen att strypa gasen så mycket det går, eftersom Philip inte har kört fyrhjuling förut. Efter en stunds körning nu på morgonen var Philip så pass duktig att vi vågade oss på att ta med honom ut i skogen med den.
Hela familjen gick till Bodsjön, fast utan hundar för en gångs skull. Det var tillräckligt mycket för Philip att hålla reda på ändå utan tre snabba hundar runt hjulen dessutom. Bäbisen bar vi i bärselen, för vägen är för ojämn för att man ska klara av att gå med barnvagn där. Vi var ute nästan hela eftermiddagen, med en liten amningspaus på mitten. Felix fick köra han också och han var duktig på en gång eftersom han kört så pass mycket cross.
Koncentration! Bäbisen för ett samtal med sin leksak som vi hängt upp i kökslampan. Kortet är taget för några dagar sedan, men hon har inte ändrat sig så mycket sedan dess ... Förkyld är hon fortfarande också.
Skyborne Magic Quest (e. Heniarth Yarra Glen u. Twyford Morgana). "Magi" är fortfarande till salu pga återbud. Han får flytta hemifrån i december. Jag tror att han kan vara ett hingstämne, så den som är ute efter ett welsh mountainföl av hög klass får gärna höra av sig. Han borde bli en bra rid- och körponny också, så vi har inga krav på att han måste visas på premiering även om det förstås vore roligt. Hittar vi ingen bra köpare till honom så får han gå kvar med halvbrorsan tills vidare. En häst mer eller mindre gör ju ingen större skillnad -i alla fall inte om man har möjlighet att ha den, och det har vi som det är just nu.

Jag känner fortfarande av min knäskada, som jag fick dagen före midsommarafton. Det var tydligen det främre korsbandet som gick av. Hade jag vetat det hade jag inte sprungit runt på utställningarna i somras - och definitivt inte knappt tre dagar efter skadetillfället. Det var då jag tog med mig nästan alla barnen och två av hundarna och körde till Trondheim. Vilken idioti ... Men det gick ju bra, även om det gjorde ont. Det som inte dödar, det härdar, sägs det ju. Hmmm ...