torsdag, september 06, 2007


Philip började på dagis igen i tisdags. Han var så glad över att träffa sina kompisar igen, så jag ångrar inte beslutet att låta honom gå de femton timmarna i veckan som barnen får vara på dagis när man är föräldraledig. För egen del hade jag egentligen föredragit att han vore hemma med mig, men man ska ju inte vara självisk.

Love Story har flyttat. Han gick in i hästtransporten som om han inte gjort annat, så jag fick känna mig lite stolt eftersom han faktiskt inte åkt transport sedan han var ett litet föl. Jag trodde att Jarrah skulle bli orolig när han blev ensam i hagen, men han gnäggade inte en enda gång och har inte heller sprungit och letat efter sin kompis. De var väldigt fina tillsammans, han och Love Story, och de har haft så roligt tillsammans ända sedan Jarrah flyttade hit för tio månader sedan. Jarrah är en jättesnygg unghingst, och jag hoppas att han blir godkänd för avel så att vi kan betäcka Morris och Music med honom nästa år.

Hösten har kommit här nu. Hösttrötta små getingar söker sig inomhus och björkarna börjar bli gula; just nu blåser det så löven virvlar omkring i luften. Jag tycker inte om hösten – i varje fall inte de där dagarna när man inte ens vill gå ut för man hör hur det viner utanför fönstren och det känns kyligt till och med inomhus. Och åskan har slagit ut telefonen – igen. Vi har fortfarande inte lyckats lista ut vad som är fel, men det verkar ha något med bredbandsanslutningen att göra, för om man drar ut det jacket så fungerar telefonen. Internet fungerar som vanligt, så jag kan lättast nås via mail eller min mobil.

Vi har eldat i braskaminen flera dagar redan och det är i alla fall mysigt. På dagarna försöker jag ägna mig åt sådant där tråkigt pappersjobb som måste göras men som jag inte har lust att ta itu med när det är fint väder. Inte för att det är särskilt upplyftande, men ändå. Dessutom har jag försökt få tag i någon id-kontrollant som kan göra signalementsbeskrivningen på Magi så att jag kan skicka in hans registreringsansökan. Jag kan ju passa på att påminna er andra med årsföl om att ansökan ska göras senast sista december, för annars blir proceduren betydligt krångligare och dyrare.