torsdag, september 27, 2007

Vackert höstväder

Magi 4 månader
Magi igen
Smilla med lookalike (Diva)
Igår var det jättefint väder, och vi var ute nästan hela dagen. Vi tog bland annat bilder på Audin som ska säljas eftersom vi behöver en kombi. Hundarna lekte, katterna solade, Philip var på utflykt med dagis ...
Löparglädje. Felix, 9 år.
Felix och Simon deltog i tävlingen "Tårtjoggen", där skolans alla elever i årskurs 3-6 tävlar klassvis om ett tårtkalas. Flest antal sprungna varv på elljusspåret vinner. Jag och Patrick tog Indra i bärselen och åkte dit och hejade på och passade på att gå elljusspåret också. Simons klass vann.

På kvällen var det innebandyträning för Felix och hockeyträning för Simon samt föräldramöte för mig. Den här gången var det Simons fotbollslag det var möte för. Laget ska, som första lag från Bräcke, delta i Gothia Cup nästa sommar, och det är en del planering inför det.

Jag hade förresten anmält Jazz till ett MH (mentalbeskrivning) på lördag, och eftersom jag inte hört något från den arrangerande klubben så ringde jag upp personen som stod som kontaktperson för MH:t igår kväll. Jag vet inte om de missat min anmälan på något sätt, men hur som helst fanns det inte plats för Jazz, vilket kändes lite surt eftersom jag anmälde honom 6 september och inte hade hört något sedan dess. Annars hade jag ju kunnat ringa runt på andra klubbar, vilket nog är för sent nu. Tur att whippetar egentligen inte behöver göra något MH, även om jag faktiskt hade sett fram emot det ... Well, det kommer väl fler chanser.