fredag, november 30, 2007

Snö!

Snö har det kommit i ganska stora mängder den senaste veckan, så för att slippa ägna onödig tid åt snöskottning har vi nu köpt en snöslunga, en Stiga. Ingen av oss har några kunskaper när det gäller snöslungor, vilket gör att det känns lite lagom spännande när vi ska starta den i kväll ...

Nu kan man tydligt se att Diva är dräktig! Hon har fått rätt stora "tuttar", och uppifrån sett är hon bredare än vanligt. Däremot kan man inte märka något på henne i övrigt, ingen humörförändring och hon äter som vanligt. Jag hoppas dräktigheten kommer att fortlöpa smidigt för henne. Jag har ju utlovat nya bilder på henne, men vi har inte hunnit ta några ännu.

Det har inte varit så mycket fart på min blogg på sistone på grund av att jag har fullt upp med Indra och alla andra familjemedlemmar som med all rätt kräver sin beskärda del av min vakna (och sovande!) tid. Dessutom är det lite krångligt att skriva med Indra i knäet; jag är van att använda båda händerna, och det tar så lång tid att skriva med enbart den ena handen. Jag hoppas det blir lättare framöver vintern. Desto mer fart är det på en annan blogg: http://my.opera.com/Galjar/blog/ . Egentligen behöver man veta bakgrunden för att förstå vad det hela handlar om, men lite kortfattat så är den skriven av Madeleine, som äger dobermanntiken "Lina", och efter ett inlägg om avel/inavel hettade det till ordentligt. Jag har inte frågat om lov att lägga ut länken, men hoppas ändå att det är okej ... Bloggen handlar vanligtvis om Madeleines vardag med sin hund som hon tränar liksök med, och jag brukar läsa denna blogg för att den är rolig och välskriven, och man kan verkligen se hur de utvecklas tillsammans.

Trevlig helg på er allihop! Nu ska vi köra snöslunga! (Och äta godis efteråt ... )