söndag, november 18, 2007

Söndag

Men det innebär inte någon vilodag för oss. Jag har verkat hovarna på Morris, Magi och Jarrah samt lett Magi. Sedan har vi tränat; Sebastian "persade" (slog personligt rekord) i bänkpress igen och nu är han starkare än mig ... Tusan också! Nu gäller det att träna på! Felix har varit ute nästan hela dagen - tolkat med slalomskidorna efter skotern och lekt i snön - och sedan hade han hockeyträning. Nu ligger han på golvet brevid braskaminen och ritar en påminnelse till oss att hämta ut crossdäcket imorgon; det är inlämnat pga punktering. Han är jätteduktig på att rita.

Det var plusgrader och regnade igår, så när det blev minusgrader idag blev det vasst för hundarnas tassar, vilket gjorde att de inte var så intresserade av att vara ute någon längre stund.

Det finns massor av ekorrar här nu. Det har ju varit råttår i år, och det måste ha varit ett bra år för ekorrar också. Jag hoppas bara att det inte innebär att det blir fler rovdjur nästa år ... Våra katter har inte fångat någon ekorre än, såvitt jag vet.

Nu ska jag äta ostkrokar. Med gott samvete!