fredag, maj 22, 2009

6 months today!

Skyborne All Summer Long
Owner: Pia Fernqvist
Skyborne So What
Owner: Densie Johansson
Bilderna är tagna av och tillhör ägarna.
Saga har fått sin tolvveckorsspruta nu. Hon var snäll och glad hela tiden hos veterinären och sa inte ett pip när hon blev stucken i nacken. På grund av husmålningen har jag försummat Sagas koppelträning (men jag brukar å andra sidan inte hålla på med så mycket koppelträning med småvalpar; det är nästan enklare att vänta tills de blivit lite äldre om man inte måste ha dem kopplade beroende på vägar och andra hundar osv), så därför blev jag glatt överraskad över hur bra hon uppförde sig när jag hade henne kopplad under halva kvällspromenaden idag. Jag går nästan alltid med hundarna i skogen, så därför finns det egentligen ingen anledning att ha henne kopplad. Jag har gått några korta koppelpromenader med henne förut, kanske femtio meter. Hon är en mycket förståndig valp. Och snygg, naturligtvis! Snyggast! *I'm in love with a fairytale, even though it hurts. 'Cause I don't care if I lose my mind, I'm already cursed.* (Den har fastnat så totalt att jag måste nynna på den hela tiden! Den bästa ESC-låten på många år!)
Alla de fyra äldsta barnen har varit hos tandläkaren, och de hade som vanligt inga hål. Tandläkaren sa att han nästan aldrig sett så perfekta tänder som Sebastians förut, och det är roligt att höra för en mamma till en (snart) 18-åring! (Jag var inte med till tandläkaren utan fick det återberättat av Simon, eftersom han och Sebastian hade tid samtidigt.)
I helgen kommer vi att måla färdigt huset, om vädergudarna är på vår sida. Vi har haft en himla tur med vädret, för även om regnmolnen tornat upp sig runt Frösön har det inte regnat här, förutom på eftermiddagen idag när vi ändå skulle göra andra saker. Inte för att jag är rädd för att jobba i regn, utan det är helt enkelt för att färgen måste få torka i ungefär tre timmar innan den utsätts för regn.