söndag, april 23, 2006

Inget föl än ...

Nu har Skylines juver inte ändrats sedan igår, så det dröjer nog trots allt ett par veckor till innan det blir något föl. Hon står inne ändå i natt; jag tror att hon vilar sin stora mage bättre i en box än ute i hagen.
Jag red Diskett i tio minuter idag. Patrick ledde henne, eftersom det var så länge sedan jag red henne senast. Hon och Morris är nog de hästar av alla jag träffat genom åren som har allra bäst temperament. Morris nedärver det dessutom till sina föl, och jag hoppas att detsamma kommer att gälla Diskett och hennes föl. Felix red Morris barbacka i skogen en sväng nu ikväll. Han väger inte så mycket, så jag tycker att det är okej att han skrittar lite på henne. Det märks knappt på henne att hon är dräktig; hon bär fölet rätt högt upp trots att det är hennes fjärde föl. Hennes juver är inte alls stort än. Jag har sett bilder på några andra uppfödares nya föl för året, och de är helt ljuvliga! Det finns inget som kan mäta sig med det första mötet med en nyfödd bäbis, oavsett om det är ett människo- eller djurbarn!