fredag, april 14, 2006

Trötta men glada!

Ni som har läst vår nyhetssida vet förmodligen redan att Smilla blev Best in Show på utställningen i söndags. Hon skötte sig jättebra, och det gjorde Diva också, trots att hon "bara" blev sexa i sin BIS-ring. På kvällen åkte vi till mina föräldrar i Jämtland. Det tog hela natten, eftersom det är nästan 85 mil enkel väg. Under veckan som gått har vi bland annat varit till barnens nya skola och hälsat på. Igår åkte vi hela vägen hem igen. Vi kom hem vid 22-tiden, och idag åkte jag och Simon på utställningen i Växjö med Smilla och Diva. Gissa om vi var (och är) trötta! Simon är alltid så glad och lättsam att ha med sig, så det gjorde dagen lite lättare. Hundarna var också snälla - som vanligt. (Varför har inte alla whippetar?)
Utställningen idag ägde rum i ett ridhus, och det var precis så halvkallt och ruggigt som det ju ofta är i ridhus den här årstiden. Det är inte lätt att visa whippetar när det är kallt! Jag försökte värma upp dem ordentligt, och det gick ganska bra, trots allt. Det var bara de sista - och avgörande - minuterna som Smilla tappade gnistan, men det berodde nog mest på att jag hade slut på mutor vid det laget. Jag är barnsligt förtjust i vackra rosetter, så nu ska jag hänga upp de fyra nya vi fick med oss hem idag.
Simon: Tack för hjälpen och sällskapet idag och i söndags! I maj är det förhoppningsvis varmare!