onsdag, maj 31, 2006

Philip och lite annat

Philip med en av Sarahs kattungar.

Philip och Nikita. De är så gulliga när de pratar med varandra ... Häromdagen förstod jag inte vad Philip sa så jag bad honom upprepa ordet, och då sa han "Det heter så på småländska". Han har nyss fyllt tre år och förstår alltså skillnaden mellan min dialekt och och småländska.
Annars har det inte hänt något särskilt här. Vädret är irriterande omväxlande och alltid prickar vi in någon regnskur när vi går ut. Fölen växer och är så söta! Hingstarna har fått byta hage och går nu i en stor hage som går ända ned mot ån. Lightning har blivit mycket mörkare och är nu mörkt guldfärgad, vilket är en jättefin kontrast mot hans ljusa man och svans. Jag har fått klart med jobb på gymnasieskolan i Bräcke och det känns bra. Hundarnas nära släktingar (bl.a. halvsyskon till Jazz och Smilla) har fått fina resultat på de utställningar de varit på, och det kan ni som är intresserade läsa om på whippetklubbens hemsida under fliken "resultat". I morgon är det 36 år sedan vår första häst, Emma, föddes ... Hon fick cancer och avlivades när hon bara var 13 år. Hon är en häst jag minns med stor glädje.