tisdag, maj 16, 2006

Skylines nyfödda föl

I natt födde Skyline ett underbart hingstföl som är fux med bläs och fyra vita strumpor. Det är en pigg och framåt kille som Patrick redan har planer på att behålla. Det är inte många som kan charma Patrick (vare sig djur eller människor) men det lyckades det här fölet göra direkt ... Jag tror att vi har kommit överens om vad fölet ska heta - ska bara kolla om namnet passar om några dagar också.

Skyline ville tydligen inte ha några åskådare vid fölningen. Hon höll sig hela förra natten trots att alla tecken tydde på en nära förestående fölning. Till sist gav jag därför upp och lämnade henne själv i några timmar i natt, och då kom förstås fölet. Skyline och fölet har varit ute på gårdsplanen en stund idag och det var uppskattat.

I söndags var jag och Alva på lure coursingträning i Målilla. Alva älskar lure coursing och hon tjuter av iver när maskinen drar igång. Vi träffade ett par fina whippetar också, bland annat en otroligt söt 17 veckor gammal hanvalp från kennel Airescot. I måndags fick Jazz sin andra vaccinationsspruta, så snart kan jag ta med honom på olika aktiviteter också och det ser jag fram emot.

Nu ska vi ta en titt på fölet och Morris innan det är god natt ...