tisdag, januari 13, 2009

Busiga!

S. Make it Mine (hane, till vänster) och S. All Summer Long (tik)
S. Lay Your Love On Me har vikt bak bägge öronen ... Kanske springer man fortare då?

S. So What. Mer söt än snabb.

S. Viva La Vida vinner racet denna gång; tvåa är S. Hot N Cold ...
Hur man tröttar ut små valpar: Släpper lös dem i huset med ett gäng nallar. De springer, leker, jagar varandra och busar tills de stupar! Sedan sover de minsann så sött.
Hur man tröttar ut matte: Släpper lös hela gänget på en gång. (Matte är dock inte lika söt när hon, dvs jag, sover.) Därför får valparna vara lösa bara några åt gången, och när de börjar bli trötta får de gå och lägga sig i valpboxen och så får några andra vara lösa. På så sätt kan vi ha dem under full uppsikt, så att de inte får för sig att börja bita någonstans. Några olater vill jag inte att de ska lära sig.
Jag har precis gått dagens sista runda med de vuxna hundarna, och valparna har fått sin kvällsmat. De tre minsta barnen sover, och det är så lugnt och skönt den här sista stunden på kvällen. Fast om man aldrig har fullt upp så är kontrasten, skillnaden, nog inte lika tydlig. Jag tror att en hel del av er som läser förstår hur jag menar.
Imorgon ska jag nog träna igen, om träningsvärken hunnit lägga sig. För mig är träningen inget ont måste utan ett sätt att leva. Om man tränar och äter vettigt, sover lagom mycket och inte oroar sig för allt hela tiden, så behöver man inte stoppa i sig konstgjorda saker för att må bättre/bli smalare/bli tjockare/bli tröttare/bli piggare/bli gladare eller vad det nu kan vara. Lätt som en plätt, eller vad säger ni? ;)