söndag, januari 18, 2009

Skyborne Hot N Cold 8 veckor

Hot N Cold tillsammans med Philip

Trots lite snålblåst fick valparna vara ute en stund idag, ett par valpar per gång. De tyckte att det var spännande men halvkallt. Nu har de fått börja vänja sig vid halsband också. Valpar brukar inte gilla halsband utan tycker att de är kliiga och onödiga, och de här valparna utgjorde inget undantag. Men det är lika bra att sätta igång även med besvärliga saker (för valparna alltså), för det blir inte bättre av att vänta.

De tre yngsta barnen och jag har också varit ute idag. De har varit sjuka, och Indra och Philip är fortfarande inte riktigt krya, men de var tappra och kämpade på ett bra tag vid skidleken. Jag tycker att man känner sig småäcklig av att sitta inomhus en hel dag, så jag brukar försöka hitta på någon lämplig uteaktivitet som passar barnen också. Sedan gick jag med hundarna medan Indra sov, och i skogen var det vindstilla och jätteskönt. Jag har tränat också, både igår och idag. Fast just nu tycker jag att en stor del av min tid går åt till att ta reda på bajs (två småbarn, åtta valpar, fyra vuxna hundar). Och jag vet att det kommer att komma en tid när jag kommer att sakna till och med detta, för jag tycker ändå att jag är lyckligt lottad som får vara med om så många underbara små varelsers uppväxt - och bajslukten fastnar bara i näsan en liten stund! ;)