lördag, januari 24, 2009

Två valpar flyttade idag ...

S. For The Sun flyttade till Hege med sambo i Nordnorge idag, och S. So What flyttade till Densie med familj i Västerbotten. For The Sun blir "plastbrorsa" med Farmor Selmas My Love My Life (Nero), och So What delar numera familj med Skyborne Love and Affection (Theo). Lycka till nu med småpojkarna! Det kommer att bli så bra, och både Nero och Theo var jättefina!

Ett jättestort tack vill jag passa på att ge till våra uppfödarkolleger i Strömsund, familjen Faxén (Farmor Selmas kennel), för allt idag! (För att underlätta för Hege, som hade långt att köra, möttes vi nämligen hos Faxéns. Valpen gjorde sig hemmastadd på fem sekunder, och lekte sedan helt obekymrat med sin nye storebror. Resan hem till Norge hade också gått bra, enligt kvällens rapport.)

Resten av dagen har jag och Patrick ägnat åt att spackla på övervåningen. Vi har valt tapeter och golv, så nu är det nära! Vet ni hur många val man måste göra när man ska bygga hus? Tänk bara på detta med eluttag - den enda gången jag ens tänkt på eluttag förut är de gånger jag irriterat mig på att eluttagen varit för få eller på fel ställen, så med det i åtanke har vi sagt till om fler uttag än vad som är standard. Återstår bara att se om de blev på "rätt" ställen också, trots att det är jag själv som placerat ut dem på ritningen ... Det är ju inte förrän man möblerar som man märker var uttagen borde ha varit. "The pale cast of thought" (Eftertankens kranka blekhet), som Shakespeare lät Hamlet uttrycka sig.