söndag, januari 11, 2009

Tvättat ...

När man har en valpkull blir det en hel del tvättande: av filtar, matskålar, golv, valpbox - och valpar. Idag var det den Stora Tvättdagen av alla valparna. Kloklippning stod också på schemat. Jag klipper klorna på dem varje vecka, så det är inga konstigheter med det. Tvättat dem har jag dock inte gjort förut, men det gick också bra, även om det tog sin lilla stund eftersom de är så många. Nu är de så fina och väldoftande! De har fått en ny pipnalle också, och vissa roar sig länge med den.

Mina människobarn har varit på Frösö skidlek både igår och idag. Igår åkte de skidor (Indra åkte pulka), och idag åkte de snowboard och snowracer (och pulka: jag och Indra). Jag har gått långa promenader med hundarna också, och vi upptäcker nya vägar och stigar varje gång. Det har varit varmt och fint väder i flera dagar, och det går bra att gå på de upptrampade stigarna i skogen. Snön har sjunkit ihop en del , så nu går det att gå utanför stigarna om man vill (men det blir lite för vasst för hundarnas trampdynor, tycker jag).

Felix och Philip har fått två nya kompisar som de har lekt med, och jag och Sebastian har tränat på ett gym som vi inte varit till förut. Det var ett bra gym, fast mycket folk, och jag tror att det blir där vi kommer att fortsätta träna.

Patrick har jobbat. Det är tråkigt att han måste jobba en del helger, men det innebär samtidigt att han är hemma en hel del vardagar, vilket är bra för både barnen och hundarna, särskilt nu när vi har valpar.