torsdag, augusti 27, 2009

Körkort!

Idag firar vi att Sebastian har tagit körkort! För mig personligen har det varit väldigt viktigt att ha körkort. Även om det finns allmänna kommunikationer så är det ändå en stor frihetskänsla att kunna köra själv, både när och var man vill - under förutsättning att man har tillgång till bil, givetvis. Att tigga skjuts av andra - och därigenom vara beroende av någons goda vilja - har liksom aldrig legat för mig eftersom jag alltid har satt min självständighet högt. (Och man måste ju inte köra bara för nöjes skull och förstöra miljön om man inte vill.)

Alla barnen har kommit igång med sina skolor och allt fungerar bra. Philip får åka buss till och från skolan med Felix och Simon. Indra älskar sitt nya dagis; hon fick ju byta till ett dagis här på Frösön efter sommarledigheten. Det är kö till daghemsplatserna på Frösön på grund av all nybyggnation här. Det är populärt att bo på Frösön ...

Jag har jobbat i tre veckor och det har faktiskt inte varit ett dugg jobbigt att börja efter semestern. Kanske beror det på att det varit en riktig mjukstart i år, eftersom vi började två veckor före eleverna, och jag har bara haft tvåorna och treorna än så länge eftersom ettorna har introduktionsvecka första veckan. Det känns som om det här kommer att bli ett bra läsår!

Uppställningsbilder på valparna på kennel Kathstone i Norge finns på www.kathstone.no . Valparna är nu fyra veckor gamla, och det ser ut att vara en mycket jämn och fin kull.