tisdag, augusti 04, 2009

Ny promenadväg, och om Simon

Imorse tänkte jag testa en ny promenadväg med hundarna, och trots en tvåtimmarssväng lyckades jag inte lista ut var den tog slut (jag vände nämligen till slut). Därför cyklade vi den ikväll istället, och nu har vi hittat en perfekt väg för långpromenaderna eftersom den till största delen består av en ridväg med lagom mjukt underlag. Dessutom köpte Patrick en ny cykel till mig, och den var helt underbar att cykla med. Min gamla har varit så dum att växla med på slutet. Man ska inte låta sina halvstora barn cykla på sin cykel om man är rädd om den ...

I dagens ÖstersundsPosten (ÖP) och på www.zport.se står det om Simons lag (ÖFK) under Sverigecupen, och detta står det om Simon: "Högst nivå under veckan höll målvakten Simon Andersson samt Sebastian Lundbäck." Stolta vi är! =)

Annars har vi ägnat dagen åt att köpa kläder och skor åt barnen. De har växt så otroligt mycket under sommaren, och pojkarna är rätt duktiga på att slita ut sina kläder också ... Det blir en del vurpor med cyklarna eftersom de tycker att det är kul att hoppa och "trixa".