fredag, februari 25, 2011

En vecka kvar till sportlovet!

Nu har jag nedräkning inför nästa helg, då det både är vinthundsutställning i Boden och början av sportlovet här i Norrland! Det är Robert Paust som dömer whippetar nästa lördag, och det ska bli spännande att höra vad han tycker om Saga. Hon är nedbantad inför utställningssäsongen, men rent träningsmässigt har vintern inte bjudit på något vidare väder: långvarig kyla och därefter rejält med snö samt influensa. Jag har försökt träna hundarna så gott jag kunnat och varvat promenader med skidåkning och skoterturer, men hundarna har inte tyckt att det varit så roligt att vara ute. Det är nästan enbart när vi kör skoter som de galopperar överhuvudtaget. Idag gick jag med dem på sjön i 80 minuter, och för ovanlighetens skull var det inte en enda minusgrad! Hade det inte varit så dyrt med hundsim, hade jag låtit dem simma också ett par gånger i veckan.

Igår var jag på Noliamässan med en del av mina elever. Höjdpunkten var när Blondinbella (Isabella Löwengrip) berättade om hur hon skapade sin blogg och sina andra företag. Jag blev överraskad över hur engagerad och inspirerande hon var! En jätteduktig och sympatisk tjej, och inte alls som jag har uppfattat henne förut.

Jag har varit till tandläkaren två gånger under veckan och bytt ut några gamla lagningar, och jag är glad och lättad över att det är gjort eftersom det är rätt besvärligt att få ihop tiderna med mitt jobb. Bara visdomstanden kvar att dra nu.

Indras dagis hade planeringsdag idag så det var stängt, och Indra fick istället följa med mig på skolan. Hon var glad och snäll, och ägnade sig mest åt att rita och klippa, trots att jag hade lektioner hela tiden.

På söndag ska Sebastian och Lena förmodligen åka och titta på en valp! =)