måndag, februari 14, 2011

Happy Valentine's Day!

Jag hoppas att er Alla Hjärtans Dag varit riktigt, riktigt bra! Själv började jag dagen med ett tandläkarbesök, som kommer att följas av fler eftersom jag har en dum visdomstand som äntligen ska bort, samt att jag ska byta ut några gamla plomber. Dagen avslutades med att jag fick en jättevacker blombukett av Patrick, som även köpt en tårta som vi åt upp innan vi tränade på gymmet, så dagen har varit bra! (Tråkigt nog mådde Felix illa och åkte hem från skolan redan på förmiddagen, och illamåendet utvecklades till magsjuka ... Fast han piggnade till på kvällskvisten och åt lite tårta, så han mår säkert bra igen imorgon. Får väl se om vi andra blir dåliga inom de närmsta dagarna.)

Förra veckan följde jag med mina elever till Storsjöbadet. Det var kul för de hade roligt och uppförde sig så bra! Mina egna barn har inte badat där sedan november pga parasiterna, men nu är det bara barnbassängerna som är stängda i avvaktan på klartecken från kommunen när det gäller vattnets drickbarhet. Det har varit jobbigt att ständigt tänka på att inte dricka vattnet, och att koka och hålla på hela tiden, särskilt eftersom vi är så många i familjen och dessutom har småbarn.

I lördags var det superfint väder och jag och Patrick åkte ut en långtur med skotern, barnen och Saga (jag kan bara hålla i en hund på skotern och det är för långt för dem att springa när vi åker på längre turer). Vi åkte till samma vindskydd som förra helgen, och fortsatte sedan en bra bit till innan vi vände. Jag filmade lite också, men Felix har lovat att hjälpa till att redigera filmerna innan jag eventuellt lägger ut någon på nätet. Igår var det inte lika fint väder, så då åkte jag skidor i ett par timmar tillsammans med hundarna istället. Det blåste motvind hemåt och hundarna såg rätt missnöjda ut där de lunkade på i en rad bakom mig. De är så vana vid att vara lösa att de inte uppskattar det till fullo, som man kan se att många andra hundar gör när de får möjligheten att röra sig fritt på en öppen yta. Det är en himla skillnad på dem om det är riktigt fint väder, för då springer de ikapp och busar som "normala" hundar brukar göra! Och idag var det plötsligt kallt, ca -15 grader och blåst, så då hoppade vi över såväl skoter- som skidåkning. Jag är verkligen ingen fanatiker när det gäller utomhusaktiviteter, även om jag försöker vara ute så mycket jag kan.