måndag, februari 28, 2011

Vårkänslor!

På lunchen idag tog jag en promenad utan vare sig täckbyxor eller långkalsonger för första gången på mycket länge! Lite trist att behöva jobba sådana här vackra dagar, men det kommer ju fler fina dagar framöver. Efter jobbet snabbtränade vi på gymmet (axlar och lite rygg) och åkte sedan 8 km med skotern och whippetarna efter att Indra lagt sig. Det var hur varmt som helst i luften och perfekt underlag för hundarna. Alla hundarna är lagom tjocka och ska inte gå ner i vikt, så jag har börjat öka på fodermängden lite för dem jag tränar mest med. Att följa med mig på skidturer är kanske inte så energikrävande för en whippet med tanke på i vilket tempo jag åker, men i gengäld försöker jag hålla på lite längre. De föredrar faktiskt när vi kör skoter, för då blir det mer action - men inte så bra träning för mig, förstås.

Nu blir det lite lugnare träning fram till utställningen på lördag, åtminstone för hundarna.