Visar inlägg med etikett Yebelli's Hermione. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Yebelli's Hermione. Visa alla inlägg

måndag, mars 07, 2011

Play A While A Room With A View is now Swedish Champion!

"Saga" got her 3rd CC, became BOB and BIS-3 on Saturday, and she is now Swedish Champion! Judge: Robert Paust, USA. Hermione got her first CC, became BOS and and BIS-4 (intermediate class). Judge: John Rowton, Canada.

På Svenska Vinthundklubbens utställning i Boden i lördags fick Play a While A Room with a View, Saga, sitt tredje cert och blev därmed svensk utställningschampion, två veckor efter sin tvåårsdag! Dessutom blev hon Bäst i rasen (BIM blev snygge Undimoon Rocket to the Moon)! Domare: Robert Paust, USA. Saga avslutade sedan dagen med att bli BIS 3 för John Rowton, Kanada. För att vara korrekt ska jag tillägga att championatet inte är officiellt förrän det godkänts av SKK. Resultaten från utställningarna ska först vara inskickade av arrangören, och det har inte hunnit göras än.

Vår unga italienska, Yebelli's Hermione, fick sitt första cert och blev BIM (Bäst i motsatt kön; BIR blev Ch Northgate's Egoiste Exess) för John Rowton, och blev slutligen BIS-4 unghund för Robert Paust!

Stor lycka!!! Båda domarna var dessutom mycket trevliga och sympatiska, och jag skulle inte tveka att ställa ut för dem igen! (Jo, naturligtvis är det trevligare att ställa ut för domare som gillar ens hundar, men ibland kan även ett "dåligt" resultat kännas okej om domaren är förtroendeingivande, tycker jag.)

Sagas tidigare cert har hon fått av Bitte Ahrens, Sobers kennel, samt Anette Edlander. Samtliga tre cert är tagna på Svenska Vinthundklubbens utställningar.

Nu har vi sportlov, så förhoppningsvis hinner vi ta nya bilder på Saga och Hermione under de närmsta dagarna. Och jag vill dessutom passa på att tacka så jättemycket för alla gratulationer!

söndag, augusti 08, 2010

Yebelli's Hermione BIS-4 i Svenstavik

Igår blev Hermione BIS-4 bland 6-9-månadersvalparna på Svenska Vinthundklubbens officiella utställning i Svenstavik. Det var åtta valpar med i BIS-ringen. Rasdomare var Knut Blütecher och BIS-domare Arne Foss. Detta var hennes sista utställning som valp, eftersom hon blev nio månader gammal just igår. Bland priserna hon fick var det ett fint täcke i precis lagom storlek!

Saga, Play A While A Room With A View, deltog både igår och idag (idag på en SKK-utställning på samma plats) och hon fick CK och blev placerad som 4 respektive reserv bland ett helt gäng (nio och tio) otroligt fina unghundstikar. Det var mellan 70 och 80 anmälda whippetar båda dagarna ... Domare var samma som ovan (Foss på lördagen och Blütecher på söndagen). Det var varmt och soligt mest hela tiden, och Indra och Philip hann bada en stund på badplatsen innan vi åkte hem.

Olivia och valparna mår bara bra. Vi längtar tills de öppnar ögonen och blir "riktiga" små hundar ... Det blir roligare att ta bilder på dem också då.

måndag, juli 19, 2010

Yebelli's Hermione BIS-2 i Råneå




Hermione blev BIS-2 för valpar 6-9 månader vid Svenska Vinthundklubbens utställning i Råneå i lördags. Domare var Bitte Ahrens, Italien (Sobers). Istället för bilder från utställningen ser ni här bilder på Hermione och Indra, tagna igår. Hermione är drygt 8 månader gammal nu. Prisrosetterna för för övrigt otroligt vackra!

söndag, juni 13, 2010

Saga BT-3 i Vännäs!

Igår var jag till Vännäs på utställning. Saga fick återigen CK och blev placerad som tredje bästa tik! Hermione blev BIR-valp, men jag stannade inte till finalen. Domare var Rita Reyniers, Belgien. Hon var en ganska "hård" domare som delade ut ett antal tvåor under dagen, men samtidigt tyckte jag att hon var bra på att ge kritik och förklarade i de flesta fall varför hon dömde som hon gjorde. Dessutom mätte hon de flesta hundarna. Detta är kritiken på Saga och Hermione (jag har rättat ett par stavfel):

Play A While A Room With A View (Saga): Typ, storlek och helhetsintryck: utmärkt. "16 months. Correct bite. Nice pigment. Expressive head. Excellent forechest and brisket. Nice topline. Well angulation rear. Good feet in front and rear. She moves in harmony." CC quality, Best bitch-3.

Yebelli's Hermione: Typ, storlek och helhetsintryck: utmärkt. "7 months. Excellent type. Correct bite. Typical ears and tail. Lovely expression. Moves well." BOB-puppy.

Barnen har sommarlov, och Sebastian har tagit studenten. Jag ska lägga ut några nya bilder på barnen framöver. Själv har jag några arbetsdagar kvar innan jag får semester. Imorgon ska jag åka med mina kolleger till Trondheim och vara där i tre dagar. Tror det är första gången jag lämnar Indra mer än över dagen.

När det gäller Olivias eventuella dräktighet är det ännu för tidigt att säga något om hon har "tagit sig" eller inte ... Men vi hoppas förstås att det finns någon eller några små valpar där inne ... Smilla är ovanligt intresserad av Olivias kiss, så kanske, kanske är det ett tidigt tecken på att åtminstone hundarna kan känna lukten av dräktighetshormoner. (Annars kanske det beror på att hon har löpt så nyligt.)

tisdag, maj 25, 2010

Photos of Yebelli's Hermione (Italian Greyhound)

From the left: Py's Nissardo (BOS-puppy), the judge Christian Vantu and Yebelli's Hermione (BOB-puppy and BIS-4)
Hermione on the table. 6,5 months old.

BIS-4 (puppies 6-9 months old)

The photos belong to Hermione's breeder, Madeleine Hedlund (Yebelli's). Thank you!