fredag, oktober 29, 2010

Lugnt. Äntligen.

Just nu är det ovanligt lugnt här hemma. Indra badar (jag sitter i badrummet med den bärbara datorn), Philip är på Halloweendisco, Felix har åkt till Åre med en kompis, Simon är hos en annan kompis, Sebastian är nog i lägenheten, Patrick jobbar ... Vi har ätit middag och hundarna har ätit kvällsmat. Det är så skönt att bara få slappa en stund! Det gör jag alldeles för sällan!

I tisdags simmade jag och Patrick 1100 meter medan Philip var på simskolan. Felix var också med på badhuset, fast han föredrar att hoppa från trampolinen framför att simma en massa. (Fast några längder simmade han i alla fall.) Simon och Indra var hos Sebastian. Hon tyckte att det var väldigt spännande att få vara där utan mamma och pappa och kvittrade glatt när hon följde med ut till audin! I onsdags (i blåst och snöblandat regn) och torsdags (i solsken) cyklade jag en timme med hundarna och tränade på gymmet med Patrick, men idag är det fullständig vila som gäller, förutom en liten promenad senare i kväll. Lille Dusty är så duktig på att hålla sig utan att kissa och bajsa inne; jag tror vi bara behövt ta bort en bajshög på en vecka.

Nästa vecka är det skollov för barnen. Själv jobbar jag måndag-onsdag, men då är Patrick hemma (han jobbar bara ett par nätter på hela veckan) så vi behöver inte oroa oss för att barnen är hemma själva och har tråkigt. Sedan gäller det ju att hitta på roliga saker också, vilket inte alltid är det lättaste så här års. Inte för att barnen har så stora krav på aktiviteter, utan för att jag själv på sätt och vis har det. Dumt, jag vet ... Men nu ska vi till att börja med bara ha det mysigt!