lördag, oktober 23, 2010

"Giinza" 12 weeks old today

Skyborne Sign of Gold
Italian Greyhound, 12 weeks old
Giinza is sold and will move to her new owners on Monday.

Dagens projekt var att köpa och sätta upp hyllor i garaget, och nu är det gjort! Sedan har jag cyklat min 12-kilometersrunda med whippetarna för andra gången den här veckan. För första gången har även Hermione (Yebelli's Hermione) fått följa med ut när jag cyklat. Det gick jättebra och det var som om hon aldrig gjort annat. Och himlar vilken trav hon har! Hon håller jämna steg med whippettikarna utan problem trots att hon är en decimeter lägre - och trots att både Smilla och Saga ju rör sig med rejäla kliv. Jag blev både förvånad och imponerad - och glad! Jag hade tänkt vänta med att cykla med henne tills nästa vår, hon fyller ett år den 7 november, men bestämde mig för att låta henne följa med ett par gånger redan nu för att vänja henne. Något som uppenbarligen inte behövdes ... :)