torsdag, februari 14, 2008

Bajsrapport på Alla Hjärtans Dag

Man skulle ju kunna fråga sig vem som är i kiss- och bajsåldern egentligen - jag eller Philip ... Well well, läget i valplådan är som följer: Valparna släpps (bärs) ut ungefär klockan 8, 12, 16 och 20. Efter att de uträttat sina behov får de äta och leka tills de tröttnat, och då bär jag tillbaka dem till valplådan igen. Om jag hinner och orkar får de gå ut en extra gång efter att de lekt en stund. Det senaste dygnet har det bara kommit fyra bajshögar inomhus - två i natt och två vid skilda tillfällen under dagen. Duktigt för att vara nio småvalpar! Till min förfäran började det ju blåsa ordentligt också för ett par dagar sedan, och det är inte roligt att vara valp ute i blåsten. Väldigt korta stunder utomhus blir det, och sedan snabbt in i värmen igen.

Jag tycker uppriktigt synd om alla människor som tänkt följa skidskytte-VM på plats i Östersund. Fy fasiken vad kallt det är när det blåser! Aldrig att jag frivilligt skulle ställa mig utomhus och stirra på andra människor som åker skidor - såvida det inte är vindstilla, sol och nollgradigt. Nej, skidåkning gör sig bäst på teve, såvida det inte är man själv som åker. Synd bara att Jämtland inte kunde visa sig från sin bästa sida när det för en gångs skull är ett stort evenemang här ...