måndag, mars 31, 2008

Bräckes nya polishund =D

Sötare än en schäfer, eller hur? Retuscherad bild eftersom jag har glömt att fråga om det är okej att jag lägger ut bilden ... (För övrigt är bilden tagen med Patricks mobil, därav kvaliteten.) Bilden är tagen förra gången poliserna var hit och hälsade på. När de var hit idag berättade jag för dem att min lillasyster lovat att de ska hjälpa oss att flytta, och det tyckte de var roligt! Hihiii!
En kamouflagefärgad whippet!

Vi har hunnit med rätt mycket i helgen - träffat släktingar och vänner och haft det jättetrevligt. Olivia har följt med och hon var himla lättsam eftersom hon är så öppen och framåt men ändå har lätt att ta det lugnt när det behövs. Vi tar oftast med bara någon av hundarna när vi ska hälsa på någon, för det känns så respektlöst att ta med flera hundar när två av dem dessutom är valpar. Sedan tror jag att det är bra för hundarna att vara ensam hund med matte och husse någon gång också. Sebastian har kommit hem från sin Stockholmsresa, och han hade köpt massor av fina kläder och haft det allmänt bra.

Igår kväll fick Voice följa med på sin första lite längre koppelpromenad - tre kilometer. Hon gick perfekt hela tiden och var supersnäll. Det är flera plusgrader och fint väder nu så snön töar med rekordfart. En skotertur till hinner vi nog med, sedan är det dags för sommarförvaring. Jag har förresten jobbat på förmiddagen idag och dessutom tränat, och Patrick har gjort palt till middag. Jag hade aldrig ätit palt innan jag blev tillsammans med Patrick, men nu äter vi det ett par gånger per år.

Nu ska vi gå ut och gå en sväng medan solen fortfarande är uppe. Voice ska få följa med idag också.