onsdag, mars 19, 2008

S. Love and Affection har flyttat

Den sista whippetpojken i vår kull Jazz x Diva flyttade idag till Densie Johansson med familj, Vännäs. Vi önskar även er varmt lycka till med er nye familjemedlem! Rapporterna från övriga valpköpare berättar att allt går bra med valparna, att de acklimatiserat sig snabbt och är pigga och busiga som små valpar ska vara. Jag vill passa på att påminna en extra gång om tolvveckorssprutan, ifall någon har glömt ...

Det första årets medlemskap i Svenska whippetklubben betalas av mig, och eftersom medlemsåret löper från juni till juni (sista maj) kommer jag att lösa medlemskapet från juni detta år för att ni ska få färska nummer av Whippetbladet ett helt år framåt. Jag tror jag har pratat med de flesta om detta redan.

Vår egen nykomling, Olivia, har funnit sig väl tillrätta hos oss och är redan en kär familjemedlem. Det finns ingenting hon är rädd för! Man skulle ju kunna tro att det är en stor omställning att flytta in till en fembarnsfamilj som dessutom har ett gäng whippetar, men det är som om hon skulle vara född hos oss - allt är bara så självklart för henne.

Jag har tagit några nya bilder på henne och ska lägga in dem här när jag har lite mer tid över. Nu ska jag se om jag hinner sova lite innan Indra vaknar och ska äta. Precis som våra tidigare bäbisar äter hon nämligen fortfarande på natten trots att hon inte behöver det längre - men det ska ju vara mysigt också! ;-)