torsdag, mars 06, 2008

Dag fyra. Det blåser!

Imorse var det jättefint väder, soligt och ganska varmt. Vi åkte ut med skotern på förmiddagen och åt lunch i en vik där det var helt vindstilla. Mysigt! Indra sov nästan hela tiden i sin fårskinnsåkpåse. Simon följde inte med, för han skulle få tjejbesök ... På eftermiddagen åkte vi på gymmet och tränade, och under tiden började det blåsa mer och nu blåser det rätt rejält. I fjällen blåser det tydligen runt 30 sekundmeter och E14 är till och med avstängd mot norska gränsen någonstans. Enligt prognosen ska det lugna ner sig till imorgon, så det ska inte vara några problem under helgen. Tur, med tanke på att vi ska få långväga besök.

Valparna kan gå ut själva och kissa och bajsa nu. De går bara runt huset eller till stallet. För det mesta följer jag ändå med ut för att passa på att mocka bort bajset på en gång, men det är ändå lättsamt att veta att jag inte måste gå ut med dem precis varje gång. Ibland skickar jag med Diva som barnvakt. Smilla och Jazz får inte vara lösa ute med valparna om inte jag är med, för jag är rädd att de ska skrämma dem med sina vilda lekar. Nu är valparna förvisso rätt tuffa, men det är ju dumt att chansa - de är fortfarande rätt små.

Just nu sitter jag och gruvar mig lite för att gå ut och ta in hingstarna; det hörs nämligen väldigt tydligt hur det blåser ute ... I vardagsrummet, där jag sitter, är det minst 25 grader varmt, för vi eldar i braskaminen. Äsch, nu har jag gruvat mig färdigt. Bara att ta tjuren vid hornen och klä sig varmt!