fredag, mars 28, 2008

Utedag (igen)

Mitt på dagen packade vi hundar, barn och o'boy och åkte ut med skotern. Den första biten körde jag hundarna i bilen, för precis som jag skrivit förut får hundarna inte lära sig att lämna gårdsplanen själva. Bilderna blev väldigt mörka, men det var faktiskt ganska fint väder (bara lite mulet just när jag tog bilderna). Jag vet fortfarande inte hur man ska göra för att ställa in kameran på bästa sätt för att ljuset ska bli bra. Jag har testat, men tycker inte att det blir någon större skillnad. Är det kanske objektivet som är för dåligt? Jag använder det som följde med på köpet, ett 18-55, till vår Pentax K10D.
Den här bilden har jag med bara för att det syns så tydligt hur snäll och godhjärtad Smilla är ... Titta på blicken!
För första gången fick Voice följa med på en långtur. Hon fick åka skoter också, men den mesta tiden gick och sprang hon med mig och de andra hundarna. Jag brukar gå och inte åka skoter när hundarna är med.
Den här bilden tog vi innan vi åkte. Vi tränar lite med koppel varje dag. Det går bra, men hon tycker att det blir kallt om man står stilla, därav den ihopknipta rumpan. Inte direkt någon utställningspose! :-)
Full fart i skogen! Alla hundar utom Olivia var med. Hon softade i värmen hemma i soffan.


De stunder jag har lite tid över brukar jag planera inför hur vi ska färgsätta och inreda vårt nya hus. Det är massor att fundera över och val att göra. Tänk bara att få välja allting själv, allt från byggnadernas placering till växterna i trädgården! Fantastiskt! Med lite experthjälp från vår arkitekt ser det riktigt bra ut på ritningarna i alla fall.